Lider Haber

HALE GÜR

HALE GÜR
Mehmet Akif Ertaş( akif@liderhaber.com )
05 Aralık 2019 - 20:07

Tavizsizliği Baş Tacı Eden Geleneğin Tavizsiz Temsilcisi: Hale Gür

Söz; Zeybek, Teke Havası ve Gurbet Havası formlarındaki eserlerin layıkıyla seslendirilmesinden açıldığında, akla sadece Hale Gür gelecektir. Zira Gür, bu formdaki eserleri, dinleyicisiyle hasbihâl eylercesine seslendirirken, onun dışındaki isimler, hasbihâl şöyle dursun, muhabbet, sohbet gibi aşamalardan nasiplenmedikleri, Zeybek, Teke Havası ve Gurbet Havası dâhil olmak üzere Türkülerin, Türkiye’ye özgü popüler ve popülist kültürün çarkına teslim edilmesi mesaisine katıldıkları için, her daim, doğal olarak takipçi değil, etkisiz eleman olarak anılacaklardır.

Gür, sözü edilen noktaya gökten zembille inerek değil, dirsek çürütme, pabuç eskitme fiillerinin kıymetine inanarak, bu fillerin üç otuz paraya satılmasına seyirci kalmayarak gelmiştir.

Neriman Altındağ Tüfekçi’nin izini Boğaz Havası formundaki eserleri profesyonellikten taviz vermeden süren Gür, önce Durmuş Yazıcıoğlu’nun, daha sonra Talip Özkan’ın rahlei tedrislerinden geçerek tavizsizliğinin yerini sağlamlaştırmıştır.

TRT’de sadece solist olarak değil, prodüktör olarak da çalışan; Ege Üniversitesi Türk Müziği Konservatuarı’nda on üç yıl; repertuar, üslup ve tavır dersleri veren; İzmir Karşıyaka Belediye Konservatuarı Türk Halk Müziği Koro Şefi görevini üstlenen Gür, sadece öğreten, değil, öğretirken öğrenen bir isimdir.

Ona bu özelliği yine, ders aldığı hocalarından miras kalmıştır. Onların hayat hikâyeleri öylesine okunmadığında, sadece hoca değil, öğrenmeye doymayan öğrenciler olarak kalmayı tercih ettikleri, bir iki cümle öğrenir öğrenmez hocalık taslayanları çevrelerinden uzaklaştırdıkları berrak bir şekilde görülebilecektir.

Kendisini yetiştirmesine, 1970 yılında stajyer memur olarak girdiği TRT’nin basamaklarını hocaları gibi tevazudan taviz vermeden çıkan Gür’ün sesine odaklanan, erkeğine, güç, kuvvet değil,  dirayet aşılayan Ege ve Akdeniz kadınını gözünde canlandıracaktır.

Sadece Ege ve Akdeniz’de değil, Türkiye’nin her tarafında kadın, erkeğinin, önce güçlü, kuvvetli değil, dirayetli olmasını ister. Kadın Ağızlı Türküler de işte bu dirayetin nasıl aşılandığını anlatır.

Gür’ün Doğu Anadolu’daki karşılığı olarak da görülebilecek olan Aysun Gültekin’in seslendirdiği eserlere sabitlenen de aynı hikâyeleri dinlemekten kendisini alamayacaktır.

Gür ile Gültekin’i ritmik eserleri seslendirmede sorun yaşamaları bağlamında da ortak paydada buluşturmak gerekir. Zira bu tür eserleri seslendirirlerken de Ağır Hanım tavırlarından taviz vermemişlerdir.

Solistliği ve koro şefliğine titiz derlemeciliğini de ekleyen Gür, bu faaliyetinde de hocalarının ruhlarını şenlendirdiği için, repertuar, kaynağı muğlak olmayan eserler kazanabilmiştir.

Solistliği ve koro şefliğini Türk Halk Müziği Merkez Repertuar Kurulu Üyeliği ile taçlandıran Hale Gür, anlattığı hikâyeye önce saygı gösterme, onu benimseme kültürüyle beslenen sadece bir solist değil, aynı zamanda sanatçıdır. Onu ve seslendirdiği eserleri ancak, beslendiği kültürü özümseyen idrak edebilecektir.

LİDER HABER.... HABERİN LİDERİ...

porno sex brazzers porno hd porno porn porno seyret hack forum

betmarino aresbet betnano asyabahis mroyun bahigo mobilbahis bets10 imajbet betper