Lider Haber

Müziğin Kimyası ve Alpay Göltekin

Müziğin Kimyası ve Alpay Göltekin
Mehmet Akif Ertaş( akif@liderhaber.com )
08 Haziran 2020 - 22:57

Melih Kibar; Onno Tunç ve Garo Mafyan’la birlikte, Türkiye’ye özgü Popüler Müzik’in kilometre taşlarındandır ve izi birçok isim tarafından takip edilmiştir.

12 Mayıs 2020 tarihinde sonsuzluğa uğurlanan Alpay Göltekin de bu isimler arasındadır ancak Göltekin, iz takibiyle kalmadığı, Kibar’ın müzik anlayışını ve bu anlayışın arka planını özümsediği için farklı bir yerde durmaktadır.

Kibar’ın, kimya bölümünden mezun olduğunu ve müziğin kimyasıyla ilgilendiğini bilen Göltekin de müziğin kimyasını idrak etmek düşüncesiyle ilerlemiştir.

Söz konusu idrak, Doğu ile Batı ezgilerini buluştururken de onunladır.  Buluşturma fiilini, Kibar gibi, Doğu- Batı Sentezi olarak isimlendirse de, sentezin merkezine kimya oturduğu için ortaya bulanık bir manzara çıkmamıştır.

Teorisi, onu pratiğe dökenlerce tam olarak kavranamadığı için, öğrencilerin, lise yıllarında; matematik ve fizikle birlikte âdeta kâbuslarından olan kimya, tek başına kullanılmadığında, analitik perspektifi genişletme rolü üstlenir.

İşte Göltekin de Kibar gibi, bu bilince vardığı için müziğin kimyasından söz ederken aslında, sadece kimyayı, değil, matematik ve fizik başta olmak üzere sayısal alanın olmazsa olmazlarının müzikle hemhal olması gerektiğinin altını çizmek istemiştir.

Bir Zamanlar Osmanlı Kıyam, Diriliş “Ertuğrul” gibi, tarihin fon olarak kullanıldığı dizilerin müziklerini hazırlayan Göltekin, tarih özelinde sosyal bilimlerin, müzikle yakın akrabalık tesis ettiğini belgelemekle kalmamış, fen bilimleriyle sosyal bilimler arasında uçurum olmadığını müzikle hatırlatmıştır.

Sıralanan yapımlar, tarihin fon olarak kullanıldığı birçok yapımda olduğu gibi, senaryo bağlamında tartışmaya açıktır elbette ancak, söz, müzik merkeze alınarak sosyal bilimlerin ve fen bilimlerinin bir araya getirilmesinden açılınca onların öneminin es geçilemeyeceği de ortadadır.

Poyraz Karayel ve Avlu gibi dizilerin müziklerinde Çağdaş Klasik Batı Müziği’nin temalarından istifade eden Göltekin, uyguladığı bu yöntemle, birçok dizide olduğu gibi müziğin, senaryonun önüne geçmesini sağlamıştır.

Yunus Emre ‘Aşkın Yolculuğu’ adlı dizide, Yunus Emre’nin mistisizmini yirminci yüzyıla taşıyan Göltekin, tasavvuf müziğinin inşacılarına samimi selamını göndermeyi ihmal etmemiştir.

Adı Efsane’de rap müziğini başköşeye oturtarak Doğu Batı Sentezi’nin kendisini sınırlandırmadığını gözler önüne seren, kadın vokali dâhil ederek müziğini zenginleştiren Göltekin, Kibar’ın, melodramatik kurguyu besleyen müziğini yeniden inşa ederek kendi yolunda ilerlemiştir.

Birçok albüme; koordinatör, yardımcı tonmayster olarak adını yazdıran; dizi müziklerine eşi Zeynep Alasya ile imza atan Alpay Göltekin’in melodramatik kurguya takılıp kalmayan müziğinin, dizilerin izlenme sorunu yaşamamasında katkısı, doğal olarak büyüktür.

Onun gibi hareket eden müzisyenler, müzisyenleri sınırlandırmayan yapımcılar, onları metinleriyle besleyen senaryo yazarları çoğaldıkça, izleyici, artık dramla trajedi arasında mekik dokuyan, aradan ince mizahın süzüldüğü yapımlarla daha fazla karşılaşabilecektir.

LİDER HABER.... HABERİN LİDERİ...

porno sex brazzers porno hd porno porn porno seyret hack forum

betmarino aresbet betnano asyabahis mroyun bahigo mobilbahis bets10 imajbet betper