Lider Haber

Seyhan Karabey

Seyhan Karabey
Mehmet Akif Ertaş( akif@liderhaber.com )
08 Haziran 2020 - 22:45

Bir Zemin Hazırlayıcısının Ardından…

Söz; Anadolu Pop ya da Anadolu Rock adları yakıştırılan müzikten açılınca, her müzik türünde olduğu gibi, zemin hazırlayıcı rolünü üstlenenlerdense, hazırlanan zeminde ilerleyenler daha çok yâd edilirler.
Önem ve kıymet ortak paydasında elbette zeminde ilerleyenler de buluşturulmalıdır ancak, zemin hazırlayıcıları es geçmenin de bir gereği yoktur çünkü tarihin işi, sadece yemek masasında olup biteni değil, mutfakta yaşanan hengâmeyi de kayıt altına almaktır.
Her müzik türünde olduğu gibi, sözü edilen müzik türünde de birden fazla zemin hazırlayıcının adı anılabilir. Onlardan biri, 17 Nisan 2020 tarihinde, Bodrum’da, yetmiş dört yaşında vefat eden Seyhan Karabay’dır.
Türkiye’nin; kültür, sanat ve edebiyat ortamına birçok kalburüstü sima kazandıran Adana’da doğan Karabay, müzik merdiveninin basamaklarını, mandolin ve akordeonu eline alarak çıkmaya başlamıştır.
1960’lı yılların başında; Cahit Berkay ve Uğur Dikmen’le amatör bir müzik grubu kurarak, Anadolu Pop ya da Anadolu Rock etiketleri vurulan müzik için pabuç eskitme perdesini aralamıştır.
1960’lı yılların etkili müzik gruplarından Apaşlar’a dâhil olan müzisyen, gruba, bas gitarıyla eşlik etmiştir.
Metin Kaçan’ın aynı adlı romanından uyarlanan Ağır Roman’ın sinema filmi uyarlamasında, önceden olduğu gibi Cem Karaca tarafından seslendirilen Resimdeki Gözyaşları’nı da bünyesinde barındıran ve bu adla çıkan plak, grubun, Türkiye dışında, Almanya’da da tanınmasını sağlamıştır.
Karabay’ın desteği bununla sınırlı kalmamış, 1970 yılında Türkiye’nin müzik ortamıyla tanışan Kardaşlar’ın kurulmasına destek verdiği gibi, gruba, besteleri ve ıklığıyla renk katmıştır.
Kabak kemanenin daha pes seslisi olarak bilinen ve Teke yöresi ezgilerinin seslendirilmesinde daha fazla kullanılan, itibarına halel gelmemesi için Karabay dışında Cahit Berkay’ın alın teri döktüğü ıklığ, Yavuz Top sayesinde Alevi- Bektaşi Müziği’nin vazgeçilmezi olmuş, kabak kemanede profesyonelleşen enstrümanistlerin ilgisine mazhar olamadığı için onun gölgesinde kalmaktan kurtulamamıştır.
Karaca’nın ayrılıp Ersen Dinleten’in katıldığı grupta 1975 yılına kadar çalışan ve besteleri ve enstrümanlarıyla destek verdiği grubun yükünü kendisinin daha fazla çektiğini düşünen müzisyen, çalışmalarını, Seyhan Karabay- Kardaşlar adına gerçekleştirdiği bir döneme adım atmıştır.
1970’li yıllarda, bir taraftan da fotoromanlarda ve sinema filmlerinde rol alan Karabay’ın; Perihan Savaş, Ceyda Karahan, Aytaç Arman gibi isimlerle kamera önüne geçtiği, Temel Gürsu tarafından çekilen Gerçek’in müziklerinden oluşan Nem Kaldı? adlı 45’lik, Seyhan Karabay- Kardaşlar adına çıkmış, şık Mahzuni Şerif’e ait bu eseri seslendiren Selda Bağcan, Şemsi Belli’nin Anayasso’sunu da yorumlayarak Karabay’ın grubuna katılmıştır.
1977 yılında, Seyyal Taner ve Sedat Avcı’yla 25 Saat’i kuran Seyhan Karabay’ın adını yazdırdığı müzik türünü, kimilerinin Anadolu Pop, kimilerinin de Anadolu Rock olarak adlandırmalarının; bunların dışında, iki isme de sıcak bakmayanların bulunmasının arkasında, onun genel çizgileriyle tanınması ve türe adlarını, sahne önünde ve gerisinde yazdıranların biyografilerinin henüz kaleme alınamaması sorunu vardır.
Türkiye’de biyografi yazımında genel olarak sorun yaşansa da, Deniz Durukan’ın, Vedat Sakman’ın müzik anlayışını analize tâbi tuttuğu, Usulca VEDAT SAKMAN üst ve Müzisyen alt başlıklı çalışması, sorunun müzisyen biyografisini yazma bağlamında yaşanmayabileceği müjdesini vermesi bakımından önemlidir.
Durukan’ın imzaladığı kitaba başka halkalar eklenirse, hem, tür isimlendirme sorunu ortadan kalkacak, hem de, mutfakta ter dökenler, sofra başında oturanların gölgesinde kalmayacaklardır.

LİDER HABER.... HABERİN LİDERİ...

porno sex brazzers porno hd porno porn porno seyret hack forum

betmarino aresbet betnano asyabahis mroyun bahigo mobilbahis bets10 imajbet betper